Börja Rida på NÄÄS

Anmälan till ridskolan sker via mail på naasridcenter@gmail.com.

Beskriv kort ålder, storlek och uppskattad nivå på den som vill börja rida. Du hittar ridgruppernas målsättning här.

Du hittar information om villkor och avgifter nedan:

Lektionsavgifter

Ridning sker terminsvis men betalning är uppdelad i två betalningsperioder. Första perioden ska vara betald innan terminsstart.  Som ny elev har man möjlighet att betala för 3 provlektioner i följd utan att förbinda sig och utan att va medlem. Rider du fler än 3 gånger måste du bli medlem i Nääs Ridförening.

• Junior betalar för  en 60 minuters lektion 210 kr/lektion.
  • Senior betalar för en 60 minuters lektion 240 kr/lektion.
Som junior räknas man till och med 19 år. Rider man med egen häst betalar man 50 kr mindre per lektion.

Medlemskap

Det är obligatoriskt att vara medlem i Nääs Ridförening för att få rida i verksamheten. Avgiften för medlemskap är 475 kr junior och 575 kr senior. I medlemskapet ingår bl.a en olycksfallsförsäkring.

Inbetalning av medlemsavgiften görs genom insättning på bankgiro nummer 331-4960. På inbetalningen skall det framgå:

Medlemsavgift 2023
Namn

Om ni betalar för flera personer tex senior och junior måste det framgå vem som är senior respektive junior.

Uppsägning

Uppsägning skickas via e-post senast 4 veckor innan ny termin börjar.

Återbetalning

Endast vid skada eller sjukdom som hindrar eleven från att kunna rida en längre period, läkarintyg krävs.