Om ridskolan

Hos Nääs Ridcenter erbjuder vi ridning för ryttare i alla åldrar!

Du bör vara i stallet minst 15 min innan lektionstiden startar. (Gäller ej prova på termin eller ponnykul).

Vilken häst man ska ha står anslaget på lista i sadelkammaren.

Upp- och avsittning ingår i lektionstiden.

Även skötsel av hästen i stallet kan ingå beroende på vilken grupp ni rider i. Höpåsar för morgon och kvällen ska göras till hästen du ridit och hängs på anvisad plats.

Gruppridning

Gruppridning erbjuds terminsvis måndag till söndag. Anmälan till ridskolan görs genom att mejla naasridcenter@gmail.com.

Grupperna följer Svenska Ridsportsförbundets nivåindelning. Det beskriver vad man gör på lektionerna, inte hur duktig man är. Antal ryttare per lektion:

för vuxna (max 8 ryttare per grupp)
för barn (max 10 ryttare per grupp)

Återbud lämnas senast kl 12 vard och kl 9 lör via mail till naasridcenter@gmail.com. Då har ni rätt till igenridning (max 2 tillfällen) i mån av plats i liknande grupp under samma termin.

Ridning sker terminsvis men betalning är uppdelad i två betalningsperioder. Första perioden ska vara betald innan terminsstart till Bg 331-4960.

Som ny elev har man möjlighet att betala för 3 provlektioner i följd utan att förbinda sig.

• Junior betalar för  en 60 minuters lektion 210 kr/lektion.
  • Senior betalar för en 60 minuters lektion 240 kr/lektion.

Som junior räknas man till och med 19 år.

Rider man med egen häst betalar man 50 kr mindre per lektion.

För att rida i en fast grupp behöver du vid bekräftad plats:

• Registrera dig som medlem i föreningen. Viktigt att du anger mailadress som du eller målsman kan nås på. Medlemskap i föreningen är obligatoriskt för att få rida i en fast grupp. Mer info finns under fliken Medlemskap
  • Betala medlemsavgift.
  • Betala in lektionsavgiften.

Temalektioner

Detta är en lektion för dig som rider stora hästar och vill rida lite extra eller bara ibland. Rider du fler än 3 lektioner ska du vara medlem i Nääs Ridförening.

Ordinarie elev 210 kr, annars 260 kr

Betalning sker på plats innan ridningen med swish som ska kunna visas upp på begäran. Vid obetald ridning kan en påminnelseavgift tas ut. Anmälan görs via Nääs Ridcenters Facebooksida.

Ponnykul

Ponnykul är ridning för de minsta barnen eller de som vill prova på att rida. Vuxen som kan leda hästen ska finnas med.

150 kr

Betalning sker på plats innan ridningen med swish som ska kunna visas upp på begäran. Vid obetald ridning kan en påminnelseavgift tas ut. Anmälan görs på Nääs Ridcenters Facebooksida.

Privatlektioner

Det går att boka privatlektioner med ridlärarna. En privatlektion pågår vanligtvis i 30 minuter och lektionerna betalas separat.

Ridläger

Ridläger hålls under sommaren samt på vissa lov, pris och villkor publiceras i samband med anmälan.