Medlemskap

För att rida på ridskolan är det obligatoriskt att vara medlem i Nääs Ridförening. Du kan också bli medlem för att få tävla för Nääs Ridförening, även om du inte rider på ridskolan.  I medlemskapet ingår bland annat en olycksfallsförsäkring. Du blir medlem genom att betala in Medlemsavgiften enligt instruktionen nedan.

Som medlem behöver du bli registrerad i Idrottonline.  Detta är ett digitalt verksamhetssystem som utgör basen för kommunikation och administration mellan dig som medlem, din idrottsförening, dess specialidrottsförbund och RF-SISU distrikten. Informationen om dig som medlem är en förutsättning för att få bidrag från riksidrottsförbundet.

Maila medlemsansvarig Laila Sköld på:  laila_skold@hotmail.com så lägger hon in dina uppgifter i registret.

Mer om vilka försäkringar du får genom ditt medlemskap kan du läsa här:

Medlemsavgift

Inbetalning av medlemsavgiften görs genom insättning på bankgiro nummer 331-4960. På inbetalningen skall det framgå:

Medlemsavgift 2024
Namn

Om ni betalar för flera personer tex senior och junior måste det framgå vem som är senior respektive junior. Gäller även då ni betalar in familjemedlemskap.

Du ser avgifterna för 2024 nedan, medlemskapet gäller per kalenderår:

Junior: 475 kr

Senior: 575 kr

Familj: 950 kr (Familjemedlemskap gäller för boende på samma adress som är aktiva i föreningen)